Δευτέρα, 26 Ιουνίου 2017

Η ΜΑΙΡΗ ΑΡΩΝΗ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ


ΜΑΙΡΗ ΑΡΩΝΗ

29 Δεκέμβρη 1916-16 Ιούλη 1992

(Έφυγε στα 75 της χρόνια)

Η Μαίρη Αρώνη, η εξαίρετη αυτή μεγάλη Γυναικεία μορφή της Ελληνικής Υποκριτικής σκηνής, αποτέλεσε ένα ξεχωριστό κόσμημα που λάμπρυνε στο πέρασμά της το Θέατρο και τον Κινηματογράφο μας.

Ήταν κόρη του Καθηγητή της Μεγάλης του Γένους Σχολής, Λέανδρου Αρβανιτάκη, πιανίστρια και απόφοιτος της Δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Δάσκαλός της ο μεγάλος Φώτος Πολίτης.
Ήταν αριστούχος στην Απαγγελία και την Φωνητική.
Από τη δραματική σχολή αποφοίτησε το 1933 και έκτοτε ξεκίνησε η τεράστια διαδρομή της στα Ελληνικά καλλιτεχνικά μας δρώμενα.


Εμείς εδώ δεν θα σταθούμε στην Θεατρική διαδρομή της μεγάλης μας Ηθοποιού.
Μια διαδρομή που ήταν τεράστια καθώς η Μαίρη Αρώνη έριξε το 90% του καλλιτεχνικού της βάρους στο θέατρο, το οποίο και τίμησε με αξέχαστες παραστάσεις και ιστορικές εμφανίσεις.

Συνεργάστηκε θεατρικά με τους:  ΚΩΣΤΑ ΜΟΥΣΟΥΡΗ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΟΡΝ, ΒΑΣΩ ΜΑΝΩΛΙΔΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΟΝΤΗΡΗ και πολλούς άλλους.
Έβγαλε τη φήμη του θεάτρου μας στα πέρατα της Ευρώπης με μεγάλη επιτυχία.



Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ κατόρθωσε να "κλέψει" λίγο από τη μεγάλη της δόξα και δυνατότητα και έτσι έδωσε μια πολύ μικρή αλλά χαρακτηριστική παρουσία.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Οι Κινηματογραφικές εμφανίσεις της Μαίρης Αρώνη είναι όλες κι όλες ΠΕΝΤΕ (5) Κινηματογραφικές ταινίες:

1954  "ΤΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ ΤΟΥ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟΥ"


Ένα μελό εποχής, μια εξαιρετικά σπάνια Κινηματογραφική συνύπαρξη κάποιων γιγάντων του Κινηματογράφου μας.
 ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: GIANNI VERNUCCIO
ΣΕΝΑΡΙΟ:  ΜΗΤΣΟΣ ΛΥΓΙΖΟΣ

Προσέξτε τη διανομή των ρόλων για να καταλάβετε:  ΒΑΣΩ ΜΑΝΩΛΙΔΟΥ, ΜΑΙΡΗ ΑΡΩΝΗ, ΝΙΚΟΣ ΧΑΤΣΙΣΚΟΣ, ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ταινία γυρίστηκε στην ΑΙΓΥΠΤΟ. Ήταν η πρώτη Ελληνική ταινία με Ευρωπαϊκή κυκλοφορία και ντουμπλαρισμένο στα Ιταλικά ήχο αλλά δεν είχε εμπορική επιτυχία.

1963  "ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ"


Εδώ αρχίζει η "εισβολή" της μεγάλης μας ηθοποιού στον κλασικό μας Κινηματογράφο.
Ο ΟΡΕΣΤΗΣ ΛΑΣΚΟΣ γράφει και σκηνοθετεί μια υπέροχη αισθηματική κωμωδία στήνοντας ένα καρέ με δύο εντελώς διαφορετικά ζευγάρια, στα οποία εμπλέκονται και άλλα πρόσωπα με διάφορες εναλλαγές ρόλων.


Η ΜΑΙΡΗ ΑΡΩΝΗ πρωταγωνιστεί με τον ΛΑΜΠΡΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑ σε ένα γλυκύτατο ώριμο ζευγάρι που υποφέρει από τις ερωτικές ατασθαλίες των ....παιδιών τους ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΝΤΖΑ, ΒΙΒΕΤΑ ΤΣΙΟΥΝΗ, έχοντας δίπλα τους τον φίλο τους ΒΑΣΙΛΗ ΑΥΛΩΝΙΤΗ και τον λαμπερό ΒΑΓΓΕΛΗ ΣΕΙΛΗΝΟ ως ....μπαλαντέρ.

Κοντά τους οι: ΕΛΕΝΗ ΑΝΟΥΣΑΚΗ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣ, ΜΑΡΙΚΑ ΝΕΖΕΡ


Η Ταινία είχε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία με 327.419 εισιτήρια πρώτης προβολής κερδίζοντας την 7η θέση στις ετήσιες προβολές.

1965  "ΜΙΑ ΤΡΕΛΗ-ΤΡΕΛΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ"


Εδώ τα ζευγάρια αλλάζουν. Η Μαίρη Αρώνη περνάει σε δεύτερο Γυναικείο ρόλο στην εκπληκτική κωμωδία που Σκηνοθετεί ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ πάνω στο μοναδικό σενάριο των ΠΟΛΥΒΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ και ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΦΟΡΟΥ.


Παρά το ότι η ΜΑΙΡΗ ΑΡΩΝΗ κρατά τον δεύτερο Γυναικείο ρόλο μαζί με τον ΔΙΟΝΥΣΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ έχοντας μπροστά τους το λαμπερό δίδυμο:  ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ-ΑΛΕΚΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ, η παρουσία της είναι αλησμόνητη. Μην ξεχάσουμε και τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΛΛΙΒΩΚΑ σε υποστηρικτικό ρόλο.

Η Αξέχαστη "Πάστα Φλώρα" λοιπόν, "φευγάτη", ανέμελη, γλυκύτατη μένει στις μνήμες μας με τις ατάκες της και την χαρακτηριστική της γλυκιά επιπολαιότητα.


Η Ταινία είχε μεγάλη επιτυχία αλλά και ....περιπέτεια καθώς στο περιβόητο χαστούκι που έδωσε ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος στην Μαίρη Αρώνη, χαστούκι πολύ δυνατό και επώδυνο, η τελευταία αποχώρησε από τα γυρίσματα και ο ...έρμος ο Φιλοποίμην Φίνος αναγκάστηκε να "επιστρατεύσει" όλη του τη γοητεία και τέχνη για να την επαναφέρει στα γυρίσματα.

1966  "ΦΟΥΣΚΟΘΑΛΑΣΣΙΕΣ"


Παρά το άτυχο επεισόδιο του ...χαστουκιού στην προηγούμενη συνεργασία τους, οι δύο μεγάλοι Ηθοποιοί επανέρχονται δριμύτεροι σε μια πανέμορφη Ελληνική Ηθογραφία σε ασπρόμαυρη εικόνα.

ΜΑΙΡΗ ΑΡΩΝΗ και ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ κρατούν πολύ ψηλά τα μέτρα στην ταινία που σκηνοθέτησε ο ΟΡΕΣΤΗΣ ΛΑΣΚΟΣ σε Σενάριο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ.

Κοντά τους και ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΤΟΥΖΟΣ 


Η Μαίρη Αρώνη, ως Μητέρα πολύτεκνη σε κορίτσια που λάμπουν, που ερωτεύονται και ονειρεύονται σε ένα Αιγαιοπελαγίτικο νησί. Σύζυγος ναυτικού με ότι αυτό σημαίνει για τα βάσανα, τις υποχρεώσεις, τις στερήσεις και τον πόνο της.

Ταινία με έντονα λαογραφικά χαρακτηριστικά και ερμηνείες που ενώνει δύο διαφορετικούς χαρακτήρες που κατορθώνουν και ερμηνευτικά να δώσουν μια άριστη ισορροπία και δημιουργία.

1966  "Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ ΤΡΕΛΛΑΘΗΚΕ"


Η Μεγάλη μας Ηθοποιός θα κλείσει τις Κινηματογραφικές της εμφανίσεις πάλι στο πλευρό του Λάμπρου Κωνσταντάρα, σε μια ακόμα κωμωδία που αφήνει εποχή όχι μονάχα για τις αναμενόμενα άριστες ερμηνείες αλλά για την εξαίρετη ηθικοπλαστική δύναμη πάνω στις σχέσεις των ανθρώπων.

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ σκηνοθετεί αυτή τη φορά το Σενάριο των:  ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΦΟΡΟΥ-ΠΟΛΥΒΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ.
Ένα πρωταγωνιστικό δίδυμο που ξεχωρίζει. Ένα αντρόγυνο ώριμο στο οποίο μια Γυναίκα, η Μαίρη Αρώνη, αγωνίζεται με τον δικό της λεπτό, διακριτικό αλλά και ....ανατρεπτικά τρελό τρόπο να σώσει το γάμο της από τα τσιλιμπουρδίσματα του συζύγου της.

Κοντά τους οι:  ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ, ΜΕΛΠΩ ΖΑΡΟΚΩΣΤΑ, ΑΡΗΣ ΜΑΛΛΙΑΓΡΟΣ, ΝΙΤΣΑ ΜΑΡΟΥΔΑ, ΜΑΡΙΚΑ ΚΡΕΒΒΑΤΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΑΡΒΙΗΛΙΔΗΣ, ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ


Η Ταινία βασίστηκε στο θεατρικό "Η ΡΟΖ ΑΜΑΡΤΙΑ" και η κινηματογραφική του μεταφορά ήταν άριστη. 

Η Μαίρη Αρώνη ως ...τρελλή σύζυγος, είναι μοναδική πραγματικά και γοητευτικότατη. Έχει το δικό της μοναδικό τρόπο να χειριστεί την κρίση του γάμου της, χωρίς υστερίες αλλά με μια εξαιρετική μαεστρία.
Ερμηνεία υποδειγματική από τη μεγάλη μας Ηθοποιό, που με αυτό το έργο, κλείνει δυστυχώς πρόωρα τις Κινηματογραφικές της εμφανίσεις.

Δυστυχώς οι πολύ μεγάλες θεατρικές της υποχρεώσεις, από το 1968 είχε αναλάβει καθηγήτρια στο Εθνικό Θέατρο, δεν της επέτρεψαν άλλη συμμετοχή σε Κινηματογραφική παραγωγή.
Αρκούσαν όμως αυτές οι πέντε ταινίες για να μείνει το Κινηματογραφικό της στίγμα εξίσου μοναδικό και λατρεμένα αξιαγάπητο από το κοινό.


2 σχόλια:

  1. Καλημέρα, Γιάννη!
    Σπουδαία, πραγματικά Μεγάλη ηθοποιός, η Μαίρη Αρώνη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της σημασίας που έχουν το "υπόβαθρο" κι η καλλιέργεια σε συνδυασμό με το, αναμφισβήτητα μεγάλο ταλέντο.
    Όπως πάντα, μεστό το αφιέρωμά σου στη σπουδαία ηθοποιό μας.

    Καλή συνέχεια στην ημέρα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σου Ρούλα μου. Πραγματικά συμφωνώ μαζί σου για την υποδομή και την καλλιέργεια κάθε καλλιτέχνη.
      Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου για το χρόνο και συμμετοχή σου. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή